A BLUM PROGRAM GYAKORLATORIENTÁLT 6 ALKALMAS PLAYSHOP /játékos műhelymunka/ SOROZATOT INDÍT A GYERMEKI SZORONGÁSOK FELOLDÁSA TÉMÁBAN
Programsorozatunk az óvodás gyermekek szüleit szólítja meg. Célunk, hogy a mindennapokban jól alkalmazható, azonnal használható játékos gyakorlatokat, technikákat adjunk át, növeljük a szülői kompetenciát, megválaszoljuk a téma körüli kérdéseket, oldjuk a bizonytalanságokat.
A Blum program 19 éve kíséri az óvodás korosztállyal foglalkozó szakembereket és az óvodás gyermekek szüleit a nevelés színes, ám sokszor nehéz útján. Sosem volt egyszerű feladat szülőnek lenni, ez talán még igazabb a mai korban, a technológiai fejlődés, az internet, az információ, a felgyorsult világ korszakában. Talán nehezebb is lekötni a gyermekeket, hiszen több ezer inger (képek, hangok, információk) éri őket, a figyelem könnyen szétszórttá válik. A felgyorsultság is nehezíti a nyugodt odafigyelést igénylő feladatokban (alkotás), játékokban való elmélyülést. Nem csoda, hogy egyre több a szorongás, a magatartás-, viselkedés- vagy figyelemzavar a mai gyermekek körében. Fontosabb tudatos szülőnek lenni, mint valaha. Azonban az is igaz, hogy nagy kihívást jelent elég jó szülőnek lenni a folyamatosan ránk zúduló információ (könyvek, cikkek, előadások, hanganyagok, jótanácsok) útvesztőjében.
A Blum program abban támogatja a szülőket, hogy rendet tudjanak tenni az információk között és a letisztult tudást át tudják ültetni a gyakorlatba, azonnal be tudják vinni a Blumtól kapott jó gyakorlatokat a mindennapokba. Tudás, tapasztalat és jó gyakorlat átadás történik játékos formában a playshopokon, ahol a résztvevők megoszthatják saját eseteiket, személyes tapasztalataikat, majd együtt megkeresik a megoldásokat tapasztalt szakemberek kíséretével a nehézséget jelentő kihívásokra. A saját élményeken, tapasztalatokon alapuló másfél órás személyes találkozó megoldás-orientált közösséget kovácsol a résztvevőkből.
Jelenlegi sorozatunk a szülési-születési mintázatok szorongásra való hatásán, a hiszti és sírás megértésén, kezelésén, a napi ritmus jelentőségén és gyakorlatán, a szülő-gyermek szeretetnyelvének összehangolásán, a játékban kifejezhető feszültségeken és szorongásokon vezet keresztül, és megtanítja a szülőket arra, hogy a játékban hogyan tudnak tudatos támogatást adni gyermekük szorongásai kezelésében.